onsdag 5 januari 2011

Inventering av gamla skatter!

Jag tänkte att jag ska gå igenom mina plastbackar i garderoben och se vad jag har påbörjat, och om det är något jag kan ta tag i. Det behöver minskas i ufo-högen, det var jag ganska så säker på redan innan inventeringen.
Gissa om jag hittade många gamla godingar?
Ha, ha det fanns tillräckligt mycket för en lång följetong här på bloggen.
2011 kan bli året när jag bara jobbar med gamla idéer!!!
Nu tänker jag ju inte lova att jag inte flippar ut då och då, men jag ska verkligen försöka ta tag i en del vilande saker.
Skulle jag nu visa alltihop på en gång så skrattar alla på sig. Jag är inte rädd för att roa, men det skulle innebära ett alltför långt inslag. Dessutom oroar det mig litegrann med den långa listan.
Däremot har jag tänkt att avslöja skatterna lite eftersom...då känns de inte så fruktansvärt stora att arbeta sig igenom heller.
Bland detta finns inte bara UFO:n utan det mesta är nog PIMM (Projects in My Mind). Så då är de ju nya på sätt och vis, när man tar tag i dem.
Som detta t.ex:
En klar favvo genom åren har varit de s.k. kaffetygerna. Jag har sytt ganska många dukar av dem, men jag köpte på mig tyg när jag hittade det. När annat tog över så blev en hel del tyg liggande.
I och med att vi började ST med muggmattorna så åkte de fram. Då kom jag ihåg att jag hade köpt några mönster till dem. En löpare "Kaffe-kos", design Eva Stokvik, tabletter "Varme drikker", design AnnAKa och tabletter och gardin "Kaffekverna", också AnnAKa.
Det känns lagomt att bita i nu!!! Kul att sy lite applikationer också!

Nästa som jag gör blir att sy en röd kvilt för regnbågsutmaningen. Jag ska sy kvarnhjulsblock, men tänker minska ner storleken, så det blir att rita om och räkna litegrann.

Detta räcker nog ganska långt tror jag, så jag ska inte alls lova att det ska bli klart på studs. Det får gå i den takt jag orkar med, snart börjar ju vardagsslitet igen!

5 kommentarer:

  1. Oj, så spännande! Ska bli kul att se vad som döljer dig i dina lådor, den hemlighetsfulla rackare. :)
    Kaffeprojekten lär bli jättefina!

    SvaraRadera
  2. Hi-hi, vi är visst lite lika vi?! Jag "törs" inte heller göra nån ufo-lista, då blir man väl deprimerad och får tas in på hem?!? ;-) Lycka till med din egen utmaning!

    SvaraRadera
  3. :-)) jag avstår också från att göra någon lista... jag gör det som är skoj och så får det andra vara ;-)
    vem vet... det kanske blir skoj nångång det också. Lycka till med dina projekt.

    SvaraRadera
  4. Nu inspirerar du mig att sy en löpare av kaffe tyger. Vad är det för mönster vill se på fredag! Som om jag inte har nog med egna projekt.

    SvaraRadera
  5. Bra idé att dela upp garderobens hemligheter i lagoma doser! Jag har också lite kaffetyger som ligger i en påse och väntar på att "rätt" idé till löpare/duk ska uppenbara sig. Lycka till med dina projekt! Kramar Ullis

    SvaraRadera