fredag 21 januari 2011

Fredag igen!

Jag har jobbat första veckan nu, och gissa om jag har varit (och är) trött?
Jisses, man kan tro att jag aldrig har gjort ett handtag tidigare.
******
Naturligtvis har jag bara legat på sofflocket när jag kommit hem! Joo!
Men då har jag ju liksom haft tid att tänka litet. Jag tänkte fortsätta på den inslagna vägen med kaffetygerna, så att den högen minskar. Så nu har vi kommit till projekt "tabletter".
Jag hade ju också mönster liggande så nu ska jag sy "Varma drycker" av AnnAKA.
Bakgrundstyget är min absoluta favorit i denna serie, kaffebönorna. Det är så snyggt!
Texten på tabletterna ska egentligen målas med speciella textilpennor, som jag naturligtvis inte har. Så jag funderade först på att applicera texten, MEN nu har jag en annan idé!
Jag har skurit till bakgrunden och sedan applicerar jag ett ljust tyg som jag ska brodera texten på. Jag ska nog bara göra två styck av dessa, kanske!
Sedan har jag tänkt göra en duk av en panel som jag har. Den får gro lite till i huvet.
Kan vara bra att ligga på soffan och fundera!
När jag inte funderat så började jag sticka sockar till Lilla M, storasyster tiil lilla B.
Hon får rosa sockar (det gillar oftast tjejer i 5-årsåldern, utan att jag för den skull gör någon värdering på manligt och kvinnligt). Jag tänkte att en "pälskant" skulle tilltala unga fröken, så jag fick görra tre teststickningar innan det funkademed maskantal och mellanvarv.
Nu ska jag söka rätt på bästa soffläget (GÄSP)!
Undrar när jag ska orka göra något av allt det jag funderar ut???


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar