fredag 7 januari 2011

Fredag och fika!

Det är fredag och varför inte unna sig en fika idag, speciellt om man sytt muggmattor!
6 till muggmattor blev det=14 sammanlagt!
Inte dåligt.
Snabba och lätta att sy. Roliga, därför att det går att variera hur mycket som helst.
Mina muggmattor är i storlek 6 x 8 1/2 ".
De här har jag sytt av små spillbitar från tidigare projekt!
******
Jag och Kusinen har ägnat dagen åt lite shopping (och fika), på Quilterian.
Mest har jag införskaffat diverse mellanlägg/vadd till väskor och dukar.
Lite annat fick också följa med hem!

En linjal som man lägger till sömsmån med, om man använder pappersmallar. Den ska användas i ett speciellt projekt till att börja med.
Några UNDERBARA Kaffe Fassett som nog ska bli väska....tror jag!
Jag har mönster i lager som bara väntar på att bli sydda.

1 kommentar:

  1. Visst är det skoj de där muggmattorna och extra skoj att så många sydde en sån otrolig mängd!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera