måndag 9 augusti 2010

Weekend!


Vi har tillbringat helgen lååångt uppe i norr, i Tornedalen.
Min man kommer från en liten plats nära finska gränsen väldigt långt norrut. Närmaste större samhälle är Muonio, 7 km bort, på finska sidan. Vi har ung. 35 mil enkel väg dit.
Hela helgen var det jättevarmt och fint väder. Minimalt med flygfän i övrigt. På hemvägen tornade regnmolnen upp sig och strax före Haparanda började det regna och åska.

På hemväg däriftån så stannade vi för en bensträckare i finska Pello. Då passade jag på att ta ett foto av den kav lugna Torne älv.
Ett litet vindspel piffade upp, den i övrigt väldigt fina rastplatsen, ytterligare.

Väl hemma igen så har jag fortsatt med nessarna, men hade bara en liten bit dragkedja på metervara. Beställde före vi for, från Textilia, men nu fick jag besked att det inte kommer förrän nästa vecka. 2 nessar är iaf. klara och de blev riktigt bra.

Aurora är en riktig "arbetshäst" och jag känner stor skillnad på styrkan på maskinen när jag syr i tjocka tyger.

Idag bakar jag surdegsbröd, mmm, vad det doftar gott här!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar