onsdag 18 augusti 2010

Godis

Idag skulle min mamma på en undersökning i "Stora Staden" Luleå, så vi planerade en riktig heldag.
Först åkte vi till moster, som närmar sig 90 och ändå "still going strong". Alltid lika kul att träffa henne. Efter detta blev det planerade sjukvårdsbesöket, och sedan lite shopping. Mamma lämnades vind för våg på köpcentrat och jag åkte till QUILTERIAN. Jag har längtat länge efter en liten utflykt dit.
På bilden ovan syns det jag köpte som stod på min lapp. Det betyder att det var anledningen till att jag MÅSTE dit. För jag kan absolut inte klara mig en dag till utan väskhandtag till en shoppingbag vars handtag har brustit, "osynlig tråd" som jag ska testa på min nya maskin, d-ringar till nessarna, dragkedja på metervara till desamma (fruktansvärt vad långsamt det gick på Textilia) samt broderitråd till nästa broderi som jag ska ha i knät, nu när det andra är klart.
MEN....sedan hittade jag ju annat......
Jag har fixat en egen BOM, genom att köpa 6 mönster på en kvilt "Give Thank´s Quilt", av Rosalie Quinlan. Såååå snygg!!!!! Kolla själv!


Och ett vackert batiktyg vitt på vitt, som ska matcha min Balipop, som jag klurar på vad den ska bli. Jag har hittat ett kanonfint mönster, och det jag klurar på är en Quillow!

P.S. Sista handen läggs i skrivande stund på Solrosorna, som jag egenhändigt kviltat på min nya maskin. D.S.
(Jag är väldigt nöjd. Även om det absolut inte ser ut som ett proffs har gjort det, men jag är ju inte proffs heller. I detta är jag nybörjare, och det krävs övning det har jag insett!
När den är klar kommer bild!)




2 kommentarer:

  1. Spännande med din solroskvilt. Kul att det går bra med din nya maskin. Mysigt med besök hos Brita o Quilterian, Kram!

    SvaraRadera
  2. Fattade det som att du var missnöjd med en nätbutik. Här har du länken till en som jag är nöjd med. Jag köper dragkedjor och annat av henne.

    http://www.quiltbiten.com/

    SvaraRadera