onsdag 25 augusti 2010

Favoriter!

Man kan ha alla slags favoriter; favoritmusik, böcker, mat, frukt, hobbies, you name it!
Jag har hittat en klar favorit när det gäller att ge inspiration i min favorithobby; kviltandet.
Den heter Stash Manicure Där kan man hitta jättemycket; tutorials, mönster, inlägg från andra kviltare, och nu den 1:a september så startar "Brown Bag Quilt Contest", där man byter tyger och gör något av de man får. Den gav mig inspiration som jag ska vidarebefordra till mina kviltvänner i vår lokala kviltgrupp.
En annan inspiration fick jag när jag läste Majas blogg.
Det är en inbjudan att vara med i en utmaning som jag bara inte kunde motstå. Jag försökte jättehårt.
Så jag gick ut i trädgården och fotade de blommor jag gillar mest just nu. Visst är de helt underbara. Och vilka färger!


Jag håller just på med några saker som jag ska presentera för kviltgruppen, så därför tänkte jag att jag kan slå två flugor på en smäll!!! Jag ska använda de här färgerna, när jag syr ett litet prov på en teknik. Sedan får vi se vad det utmynnar i till slut.


En annan favorit är bakning, och nu har vi fått en ny favorit av brödsorterna jag gör.
Jag har bakat knäckebröd, och det är såååååå gott, så det har en strykande åtgång.
Receptet hittade jag här. Det är lite omständligt , men som sagt, jättegott.

När det gäller mat, så har iallafall jag, många favoriter. Men idag gjorde jag en lite annorlunda pizza, med mozzarella, parmaskinka, pinjenötter, ruccola och parmesan. KM sade att det var den godaste pizzan han ätit!!!! Inspirationen fick jag här.

3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Vilken fin blogg du har!
    Jag blev så nyfiken på din blomsterutmaning när jag såg bilderna från din trädgård!
    Ska sätta dig bland mina favoriter och kika in lite då och då!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Vilken fin blogg du har!
    Jag blev så nyfiken på din blomsterutmaning när jag såg bilderna från din trädgård!
    Ska sätta dig bland mina favoriter och kika in lite då och då!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  3. Tack för länken. Det är alltid roligt med lite ny inspiration.
    Fina blommor du har i din trädgård. Hos mig håller allt på att regna bort. Det känns att hösten är i antågande.

    SvaraRadera