torsdag 5 augusti 2010

Fågelöga

Ett stycke stickad sjal; Birds Eye, heter mönstret. garnet är ett vävgarn som jag fått i ett byte.
Färgen är helt underbar.
Detalj från sjalen, här ser man tydligt "fågelögat".
******
Lite broderi har jag också haft med i husbilen. Jag har suttit och broderat små stunder.
Detta är ett av 4 mönster från Gail Pan´s Design, som heter "In My Garden"!


Innan vi åkte så sydde jag klrt den sista änglabilden:

Vädret de sista dagarna har växlat med regn och sol. Jag har satt mig vid symskinen och börjat träna på den igen. Aurora sköter sig så här långt exemplariskt. Men det är inte så lätt att lära in nya saker, när man är van andra handgrepp och knappar!!!
Jag får läsa innantill i handboken hela tiden. T.ex. upptäckte jag att det är fiffigt att det finns en speciell inch-fot. Det har jag inte haft förut.
Just nu syr jag på ett gäng nessar i ett roligt kattyg! Den syr bra i tjocka mellanlägg också!
Snart ska jag sy dit dragkedjorna, få se hur det artar sig!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar