söndag 22 augusti 2010

Roliga nessar

Så kul att sy dem, nessarna som "alla andra" också sytt i sommar, från mönstret i FQ!
Jag tog ett "gammalt tyg med skrattande katter(!), som såg roligt ut, vildona som mellanlägg och ett svart tyg som foder.
Dragkedjan fick jag vänta på, men så köpte jag på Quilterian när jag var dit förra veckan. De från Textilia kom häromdagen.
Jag satte d-ringar i tamparna, så kan man hänga upp dem om man så vill. 3 st. fick röd kant och 3 st. svart kant (vilket blev snyggare tycker jag). Vildona är inte helt lyckat till små nessar, för det är för hårt. Nästa gång ska jag ta Thermolam istället. Den lilla som ligger ner passar perfekt till ett paket pappersnäsdukar.
Nu har jag så många nessar så jag måste väl försöka sälja av några. De passar fint som presenter eller julklappar också!

6 kommentarer:

  1. Härliga nessar!! Visst är de roliga att sy för att det går så fort att få ihop flera.
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Jättefina, passande tyg att sy nessar av. Sägen som Lizzan, visst var det skoj att sy dem! Kram till dej.

    SvaraRadera
  3. Jättefina nessesärer. Jag har inte sytt dem för jag har inte den tidningen tyvärr.

    SvaraRadera
  4. Vilka roliga necessärer du har sytt! Kram Catarina i Täby

    SvaraRadera
  5. oj, vad många du fått ihop! Själv har jag inte provat ännu - men man bli ju lite smittad av alla fina man ser här på listan :-)

    SvaraRadera
  6. vilka fina nessar du har sytt.

    SvaraRadera