lördag 3 oktober 2009

Höststädning!

Ja, just höststädar, är vad jag ägnar mig åt idag!
Inget "Tänk Rosa"!
Jag skänker ändå en tanke till alla som idag gör mycket gott för våra medsystrar som drabbats av bröstcancer, och alla som kommer att drabbas (dessvärre).
Husbilen skall ställas in i vinterförrådet några mil härifrån. Därför torkar jag ur och plockar in allt som vi inte vill ska ligga över vintern. Det blir en del som man får ta rätt på. Flera saker vi har letat, och inte förstått var de tagit vägen...hittade jag i husbilen (fniss).
******
Här i Norrbotten börjar det bli riktigt nattkallt.
När jag steg ur sängen, i morse, var det -3,7, och dimman låg tät.
Frosten har bitit i gräs, buskar och blommor.
Jag måste ta en tur till kyrkogården och kolla hur det ser ut där, kanske rensa lite.
******
Imorgon fyller min son 32 år!
Så jag ska baka en chokladtårta till jubilaren och bjuda på födelsedagsfika.
Varje år så minns jag den dagen han föddes.
Det var inte helt utan dramatik, och slutade med en snabb ambulansfärd till BB.
Bråttom hade han!
Vart tog alla åren vägen? Nyss var han i trotsåldern, och det var kul det med! Efteråt.
******
Jag har bestämt mig för att inte starta nya projekt denna månad, utan sy på det som ligger i projekthögarna.
Det är ganska mycket!
Först och främst så broderar jag på ett lite "hemligt" projekt, som vi ska göra i kviltgruppen.
De vet att det är en "armcair caddy", en sådan där sak man hänger över soffans armstöd, som man kan fylla med små bra-att-ha-saker när man handarbetar framför teven.
Men de vet inte hur den ska se ut, så därför blir det ingen bild på den!!
Sedan är det ju min "Spenat Skvalp" och Änglakvilten, min lilla Convergence-kudde och x-blocks-kudden också.
Och sedan några gamla UFON som skriker i garderoben!
Och på stickerfronten så är det fingervantarna som har stannat av, för de blev inte bra med det där mönstret som jag måste förminska. Nu har jag bestämt att de ska bli handledsvärmare i stället!
Sy på i rosa! Och ha det gott i helgen!

1 kommentar:

  1. UFOn ja.... det ska det bli här mä... sitter mycket just nu o har plockat fram lite smått o gott som ska färdiggöras..... varför ä dä så kul att börja på nått nytt????... det kommer väl bilder??? kika in o tävla vettja.... Kram o trevlig helg.. Annika

    SvaraRadera