söndag 18 oktober 2009

Convergence blir kudde!

Convergence är en rolig teknik!
Det ser komplicerat ut, men är egentligen jättelätt...bara man håller reda på remsorna.
Brita tipsade om att numrera remsorna samt att göra ett streck på de övre tygerna, en orienteringslinje. Detta gjorde det hela mycket enklare!! Tack Brita!
Denna topp sydde jag i somras efter att ha köpt boken.
Nu har jag sytt kanter runt om och kviltat på maskin med en rolig, blank, melerad tråd, som gav en fin effekt.
Jag sydde mitt i rutorna med raksöm och runt alla kanter "i diket".
På baksidan av toppen pressade jag volymvlieseline med klister på ena sidan och det ger en lite "täcke" effekt som jag ville ha.
******
Julen nalkas med stormsteg nu, så jag har börjat fundera på lite egentillverkade julklappar.
Lite stickat och lite sytt kanske.
A. vill ha smygmaskvirkade fingervantar, mannen i huset villl ha svarta lovikkasockar!!!
Lilla I ...jag får se vad det blir till prinsessan.
Mamma kanske får ett par pannlappar, med tomtar på....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar