tisdag 20 oktober 2009

Bokmal!

Jag är en riktig boknörd!
Alltså, jag har fler intressen än sticka, kvilta och min trädgård!
Jag läser!
Och jag läser mycket, alltid, egentligen.
När högen av pocketar minskar så fyller jag upp den så snart jag kan, för det finns inget värre än att bli utan läsning.
Speciellt på kvällen när jag ska nanna.
Då MÅSTE jag ha lektyr i handen.
Såklart har jag favoriter.
Eftersom högen tog slut igår utan att jag kommit mig iväg och handla några pocketar, så plockade jag fram en favorit.
Så nu har jag börjat läsa Kerstin Ekmans "Händelser vid vatten" igen.
Det var längesen så jag kan göra det med god behållning.
Jag vill ändå gärna dela med mig av några boktips:
Nyss läste jag en bok som jag gillade skarpt, av Ayaan Hirsi Ali "En fri röst", om man vill lära sig lite om främmande kulturer.
Detsamma gäller Khaled Hosseini med böckerna "Flyga Drake" och "Tusen strålande solar", som länge legat på bestseller listorna världen över. De är underbara och sååå sorgliga.
Annars är jag ganska fast i deckarträsket nuförtiden.
Jag gillar verkligen den norske författaren Jo Nesbö. Jag har läst alla hans deckare och väntar på nästa!
Tja det var ett litet inlägg om ett annat av mina intressen!
Någon fler som vill ge mig boktips, jag ska ut och köpa en hög imorgon?

1 kommentar:

  1. Tack för boktipsen! Du ska få ett par deckartips av mig också... Jag gillar böckerna om journalisten Karins Sommer som är skrivna av Gretelise Holm och Mark Billinghams böcker om polisen Tom Thorne.
    Nu ska du få en utmaning av mig. Titta över till min blogg så får du veta vad du ska göra. Kramar Ullis

    SvaraRadera