tisdag 27 oktober 2009

Alla Helgons Dag - Halloween

Eftersom det nu snart är Alla Helgons Dag - Halloween, så tänkte jag visa min Halloweenkvilt!
Det gjorde jag förra året också!
Min kvilt är handkviltad, sydd efter ett gammalt mönster i en QNM av okänt årtal.
Vi sydde den i kviltgruppen några stycken, och alla blev olika.
Den pryder köksväggen varje höst och lyser upp i mörkret ända till jul.
******
Sockarna går sakta framåt, så j...a tråkiga....
Men jag har i alla fall stickat den första klar och börjat på nr.2.
******
Roligare att jobba med oktober månads BOM.
Den blir så söt med en liten Halloweenhäxa och en svart katt!
******
Symaskinen har fått svininfluensa och ska till doktorn imorgon för en behandling!
Gissa om man får abstinens vid blotta tanken att klara sig utan några dagar.
Som att sluta röka eller snusa!
Jag tror dock inte att det är alltför allvarligt.

2 kommentarer:

  1. Härliga färger på kvilten. Ibland behöver ju våra vänner symaskinerna in för lite omplåstring. Min fick en totalrenovering förra sommaren så nu går den som en klocka igen....:-)

    SvaraRadera
  2. Hej du, vilken fin bonad, man blir glad när en ser den, så fin i fägerna. Kram Katarina.

    SvaraRadera