lördag 31 oktober 2009

Lat lördag

I onsdags hade vi kviltträff, och jag visade min "fåtöljväska", d.v.s. armchair caddy.
Den är lite väl kort för att passa riktigt bra på våra fåtöljer, men den funkar.
Bra att kunna samla lite av de syattiraljer som jag sprider runt mig överallt.
Mönstret är ett gratismönster från nätet, tror det har varit med i "A Stitcher´s Angel" projektet för något år sedan.
Den är lätt att sy, går snabbt och vill man inte brodera så behöver man inte.
******
I övrigt har jag haft en lat lördag!
Symaskinen är inlagd, den har fått influensa!
Jag får ägna mig åt handsömnad och stickning och det är ju inte dumt det heller.
Jag har varit en sväng på kyrkogården med ljus och handlat lite, det är allt jag gjort idag.
Övriga planer är att plantera mina amaryllislökar, impregnera I:s nya dojjor och laga en smaskig kycklingmiddag på Nicklas tv-recept!!
Ha en bra Halloween!

2 kommentarer:

  1. Den är jättesnygg, jag har nog möstret. Nu är det ju höst så man kan vara inne o bara sy o njuta.

    Inger

    SvaraRadera
  2. Det är skönt med en sådan dag ibland. Ha en fortsatt skön kväll.

    SvaraRadera