måndag 27 augusti 2012

Saft och sylt!

 Nu är saft och sylt- säsongen här! Jag älskar att ta vara på allt som vuxit och nu blir till god saft, sylt, marmelad, chutney, kakor och bullar m.m. Saftmajan står på spisen och det doftar underbart i köket.
 Det blir en god blandsaft av våra stora fina röda vinbär, lite svarta från frysen, samt några kilo blåbär från förra året (också från frysen). Mums vad gott!
 Lingonsylt på avsvalning.
En fin Saint Paula som jag hittade billigt i affären. Färgen var lite ovanlig tycker jag. Den är så fin, och lite somrig i färgen. Sommaren kunde gott få vara lite längre. 
Nu är höstrusket oss i hasorna. Det öser ner!

3 kommentarer:

  1. Flitig du är med saft och sylt. Låter gott med blandsaften.
    Saint Paulier är bra o lättskötta blommor.

    Ha det gott med kökssysslorna.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Länge sedan jag såg en Saft-Maja!
    Kommer ihåg hur fashinerad jag var av den vi hade när jag var liten!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åååh så mycket gott du gör. Blir riktigt sugen.
    Kram

    SvaraRadera