tisdag 21 augusti 2012

Lite nytt

Nu har jag gjort en djupdykning i min restlåda. Jag bara måste ju sätta igång med Majas utmaning, det är hög tid. Denna gång blev det inte ny teknik, fast jag var inne på det spåret när jag tittade i mina gamla tidningar. Flera saker lockade, men till slut blev det blommiga tyger som vann. 
Jag vet inte riktigt varför, men jag tror att det är en utmaning i sig att hitta blommiga tyger i min låda. Bland 2½" bitarna fanns det inte nog många, men då tog jag 2" bitar istället. Det är egentligen  Watercolor-teknik, och det är ju nytt för mig. Men jag har inte riktigt kläm på det, så därför törs jag inte hävda att det är en sådan jag ska sy. Jag ska istället göra en egen tolkning av Watercolor, haha! Det blir kontrast mellan ljust och mörkt, och den heter så fint i originalet "Ljus och skugga". Det ska bli skoj att bryta lite med mitt hemlighetsmakeri, och sy ihop denna lilla kvilt.
Fortsättning följer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar