söndag 19 augusti 2012

PIMM

 Jag syr, men har inget att visa. Det jag syr på är hemligt än så länge. Jag stickar, men har inget att visa där heller. Det är inte hemligt, men går så sakta framåt, snigelfart, beroende på att jag är så trött på kvällarna. Så jag letade i fotomapparna och fann PIMM:s. P= project , I= in, M= my, M= mind. På svenska = projekt som jag har i huvudet.  Jag har samlat gamla uttjänta handdukar (det är det där med att återbruka igen). Mamma brukar förse mig med en del, och en del har jag fyndat på auktioner. Gamla handdukar är väldigt användbara, så där har jag flera saker jag vill göra. Små börsar, sommarduk, liten flickklänning bl.a.
 Jag älskar batiktyger, och har en samling. Funderar på den perfekta kvilten till dessa.
 Några FQ och JR, som jag har i gömmorna. Batikrullen vill jag sy ett snabbsytt täcke av, som flera andra gjort. Det vi kallar att brännsy! Det hittar man en beskrivning av på Annette L:s blogg. Rätta tillfället kommer väl. De andra blir väl nåt av, när jag väl bestämt mig. Vad de skall bli varierar ganska ofta, kanske beroende på att jag glömmer vad jag tänkt göra från gång till gång.
 Många fina mönster har jag också. Tack-kvilten är jag väldigt sugen på när "änglakvilten II" är klar. Många läckra applikationer på den.
 För väldigt länge sedan köpte jag en bunt med randiga tyger. Har tänkt mig ett från Buggy Barn där. Kanske med stjärnor!!!!
 Till kommande "Regnbågar". Och nåt tjejigt till lilla I (de rosa tygerna).
Och de här har jag faktiskt sytt en hel del av; min gula "Snail Trail, och mina "Moderna block". Nu är det inte alls mycket kvar av dem, så det får väl så småningom bli något smått av resterna.
Ja, det är en del av det som gömmer sig i mina lådor. Har man inget nytt att visa, så får det bli något gammalt!
******

4 kommentarer:

  1. Brist på idéer är det i alla fall inte! Ser fram emot bilder när det hemliga inte är hemligt längre... Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Det kan bli en hel del av det du har i dina gömmor.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt många fina tyger och trevligt att läsa om vad Du tänkt Dig att sy.
    kram

    SvaraRadera
  4. Härlig ögonfröjd! Nu blev jag sugen på att gå ner och sy ett tag. :)

    SvaraRadera