tisdag 28 juni 2011

Små framsteg

En usel bild, men ändå ser man ju att det görs små framsteg på kvilten. Jag är så nöjd med hur det ser ut så här långt. Jag ska försöka mig på att kvilta den i de här mindre delarna, så det blir inte hopsättning förrän det är klart.

Jag har gjort i ordning några små broderier för att ha något att sysselsätta mig med i husbilen. Lite virkning och stickning blir det som omväxling. Sömnaden tar paus tills vidare. Vi har kanonväder, så dagarna tillbringas till största delen med baken i vädret och näsan i blomrabatterna. Jag har rensat och planterat om lite de här senaste dagarna. Pionen håller på att slå ut, aklejrutan blommar för fullt likaså min gula lilja. Jag bara njuter av dem.

4 kommentarer:

  1. Ditt arbete kommer att bli så vackert!
    Hos oss har Pionerna blommat färdigt:-(
    Ha det gott!
    kram

    SvaraRadera
  2. Vi har också härligt väder... tur man kan variera med intressena. Ha det gott på husbilsresan.
    Kram

    SvaraRadera
  3. va fint det blir.. här blommar oxå pionerna..en del har blommat klart...

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Vilka söta och fina bilder-bonader. Är det från en BOM eller någon annan quilt?

    SvaraRadera