söndag 12 juni 2011

Änglar finns här!

Vi har haft en alldeles fenomenal värmebölja i Norrbotten senaste veckan. Här hemma visade termometern på +33 grader i fredags (officiellt var uppgifterna drygt +31). Varmast i Europa! Kanarieöarna hade bara +21!!

Idag var temperaturen mer än halverad, +14. Det var skillnad, och det kändes.... kallt!!

******

När året var alldeles nytt gjorde jag en liten, nej, förlåt, en lååång, lista på saker jag skulle fokusera på under 2011. Jag måste liksom försöka ta tag i några saker som gärna samlar damm. Det första jag tog tag i var att sy av det jag kallar mina kaffetyger. Inte Kaffe Fassett då, utan med kaffemotiv. Jag hade tre olika mönster som jag ville sy, och jag gjorde faktiskt 2 av dem. Det andra var min röd och vita kvarnhjulskvilt. Den är också klar.

Däremellan kom ett gäng väskor som nog fanns i huvvet också, men inte direkt noterade + att fler kom till eftersom!!!!

Nu har turen kommit till ett större projekt som jag vill ha klar detta år: ÄNGLARNA!! Under sommaren blir det kanske inte alltid så mycket sytt, det är massor av annat som gärna smyger sig på. Förhoppningsvis kommer värmen snart tillbaka också, så vi får i oss nödvändiga D-vitamin när vi är ute. Härovan är alla broderier klara, de har väl legat/hängt i ett år nu. Kanske jag ska börja sy några block??
Så till slut så kanske kvilten ligger på sängen som den gör här på bilden i boken "An Angels Story".
Om det blir en tur med husbilen så gör jag nog i ordning några broderier att ta med. Någon symaskin får inte plats. Och kanske en stickning! Annars planerar jag att göra så lite som möjligt, tanka energi och skaffa mig inspiration på olika sätt.
******
Besöksräknaren tickar för övrigt på i snabb takt. 13 gissningar har jag fått!!!( Jag har en egen gissning men den kan jag ju inte avslöja heller!!!)
Fortsätt besöka!
I morgon 24:00 är sluttid!




6 kommentarer:

  1. Även under sommaren behöver man ibland krypa in i syrummet och sy lite, hoppas du får Änglarna klara snart!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Åh, du har verkligen broderat änglarna!!!
    jag köpte boken och tittade i den, men inget mer!
    Trots att det är så fint!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag gissar att du når 20000 besökare på måndag den 20/6.
    Hälsningar
    Helena

    SvaraRadera
  4. De är så fina de där änglarna du gjort! Några har du ju haft med på våra träffar. Det är härligt med sommarledighet då man får tid att sy och handarbeta. Men det är svårt att ge sig tid när solen lyser!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Läser ofta din trevliga blogg, men är tyvärr dålig på att kommentera.
    Jag tror att din besöksräknare slår om lördagen den 18/6 2011.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Det har tickat snabbt de senaste dagarna och jag gissar att du "slår i taket" imorgon den 14/6 - en dag tidigare än jag trodde från början.

    SvaraRadera