lördag 2 april 2011

Just nu har jag pippi på väskor!

På sybordet ligger den andra gladväskan tillskuren. Tänker väl sy ihop den i helgen och så behöver ju min röd/vita polkagrisduk få vadd och baksida och kviltas.

Men samtidigt pockar det verkliga livet på, utanför syrummet. och det måste prioriteras, så det som blir, det blir.

I alla fall så är det inget fel på min förmåga att hitta på nya grejer, så när det ovanstående är klart så då MÅSTE jag göra den här väskan (se nedan). Den är riktigt stor och härlig, rymmer mycket som kan behövas när man ska iväg och sy. Panelen är inköpt tidigare.

Jag inventerade mina röda tyger och de är för små bitar för att räcka till insidan.


När jag då åkte till Quilterian på fredag efter jobbet, så köpte jag vadd för olika behov, men också det röda tyger nedanför, till lock och insida. Det rosa blir fickor i gladväskan, allt tvättat och redo för kniven!


BRITA!! Mönstret jag talade om, heter "snail´s trail".


Jag som gillar mat och med glädje ser på matprogram på TV, inspirerades att prova kronärtskocka, som jag faktiskt aldrig ätit tidigare.

Ikväll skall Mannen (också) få tjälknöl med kronärtskockspuré, och glaserade morots- och palsternacksstrimlor. Till dessert (jaa, vaddå då? Det är ju lördag!!!!): karamelliserad ädelost på hjortron. MUMS!

6 kommentarer:

  1. Men... oj, vad mumsigt ni ska äta :-)

    smaklig måltid!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Den väskan är verkligen fin både ifärg och form

    SvaraRadera
  3. Du inspirerar mig med dina väskor. Nu håller letade jag fram ett mönster jag köpte på Qviltmässan i Lidköping. Hör o häpna nu kommer jag inte på vad de svenska måtten är när det står ex 15"w X 18"h. Så nu behöver jag hjälp! Snälla.....

    SvaraRadera
  4. Snygga väskor får man ju aldrig för många av ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  5. Vilka fina tyger du köpt som karameller. Vilken super middag, Smaklig måltid!

    SvaraRadera