måndag 25 april 2011

Indigo

Jag har nu sytt den indigo kvilttoppen klar. Faktiskt så blev det lite mindre i scrapshögen, knappast så det märks, men locket på lådan var lättare att stänga.

Jag ska nu sy samman sidorna och sy av hörnen efter den kviltats samman med fast2fuse eller vildona. Sedan ska det bli handtag på den och vips har jag en praktisk korg för småting som behöver förvaring.

För mig själv så har jag bestämt att varje kvilttopp ska vara olika, alltså inte bara täcken eller mysfiltar, utan andra användbara saker. Det är också så roligt att fundera ut vad varje topp ska bli för något, och sedan utgå från det beslutet när jag sedan börjar sy. Jag har också bestämt mig för att varje gång prova en teknik, eller ett block som jag är sugen på. Niorutan i olika varianter är något som jag gillar skarpt och har provat tidigare också. Den är ju så enkel, men det blir alltid så fint.

Mitt gröna täcke innehåller också niorutor som skurits isär och fogats ihop till större block och även till "kvarnhjulsblock" (=pin wheel). Den röda duken består av olika kvarnhjulsblock, och så denna, med en klassisk nioruta. När den är klar så ska jag nog sy väskor igen, innan jag tar itu med UFO:n och fler "regnbågar".

5 kommentarer:

  1. Flitens lampa lyser hos dig! Så fint det är med niorutor, ska bli kul och se din färdiga korg! :-)

    SvaraRadera
  2. Så härlig topp, smart att göra nått användbart av den !
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. så mycket fint du syr!
    Hör av dig om du behöver köpa nya fina tyger. *s* :)
    Jag har mycket fint och annorlunda till bra priser.
    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  4. Fint med dina 9-rutor!
    Nyfiken på din korg!
    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  5. Ännu en fin kvilt.Har alltid varit svag för blått.Fint med 9-rutans alla möjligheter

    SvaraRadera