söndag 1 maj 2011

Sköna maj välkommen....

Så otroligt skönt att det är maj, och nu har vi hela härliga sommaren framför oss.

Igår städade jag rabatten vid altanen, det var en hel del att kratta och klippa. Man ser hur det spirar när man kommer under det täckande lagret av löv och blad. Nu på morgonen såg jag att det har börjat kika fram små blad till Kungsängsliljan och Fänrikshjärtat.


******

Korgen av niorutor sydde jag det sista på i morse också. Det var bara handtagen kvar, jag hann inte igår, trots att jag gjorde ett gott försök att få den färdig i tid för OPAM. Men den är ju med i majs lista då istället. Jag är då väldigt nöjd med den. Den ska få äga mina pågående syprojekt. I och med att den är ganska vid och låg så är det enkelt att slänga ner det man syr på, och man behöver inte rota runt så mycket för att hitta det man ska använda. Sådan är tanken i alla fall.


En närbild på kviltningen som är en"slarvig" solros som jag hittat här.



Inuti ett baksidestyg från Ohlssons som legat i gömmorna ett bra tag. Sömmarna har jag vikt in och dolt i en snedremsa av samma tyg.


Botten ser ut så här! När jag klippte bort hörnen så blev detta kvar, och då började jag ju fundera om man inte kan göra något kul av dem, något nesseliknande eller....
















2 kommentarer:

  1. Oj, så fin väskan blev. Perfekt som "pågående arbetes-korg"
    Ha en fin 1:a Maj, kram.

    SvaraRadera
  2. Du måste visa väskan på nästa träff! Jag har en syväska som ett uso, unstartedobjekt,och jag behöver lite inspiration.

    SvaraRadera