lördag 9 april 2011

Mössa med tofs!

Förra helgen hade jag planer, men inte hade jag tid att sy! Det var annat som fick gå före.

Veckan har varit smockfull, arbete, lååånga dagar, och det är så jobbigt, så jag orkar inget när jag är hemma. Ingen väska klar, inte kviltat på duken, bara drömt....

Det enda jag gjort är frihandskviltat på gladväskan, och resultatet är som väntat, sådär...

Men jag måste ju öva och våga sy även på annat än provlappar tycker jag.

Så har jag också stickat om mössan, tyckte den blev lite för liten, och sytt fast tryckknappen så pälstofsen kom på plats. Så äntligen är jag nöjd med den. Och då får jag väl säga att det är bättre sent än aldrig. Det lär bli en vinter efter denna sommar också. Säsongen för stickade mössor känns som att den är över.

Nu ska jag försöka sy ihop väskan och sy i fodret. det är inte komplicerat alls, men jag är tämligen ofokuserad. Våren annonserar sin ankomst. Varje dag ger nya vårtecken. Här hemma är ett säkert vårtecken att jag köpt några söta blommor som jag kan ställa ut i solen på dagarna. Jag ska försöka ta en bild, men idag blåste det så mycket, så jag tog in stackarna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar