söndag 24 april 2011

Ledighet-det bästa jag vet!

Nix, jag har inte återfallit i barndom och börjat leka med dockor!

Detta är faktiskt en raritet; min gamla Barbie från tidigt 60-tal. Jag har stickat en klänning till mitt "bonusbarnbarn", hon har valt modell och färg själv! Den har legat färdig, men jag sydde ihop den igår och måste ju ha en bild på den förståss!

******

Tack vare (!) påskledigheten så har jag lyckats ta mig en del tid vid maskinen och skärbordet!

Jag gillar att förfoga över min egen tid! (Vem gör inte det?) Lite ditt och datt har hunnits med; bakning, fönsterputs, stickning, solat, planerat den nya rabatten på en skiss......förutom att sy då!

Så nu har jag snart en topp klar i utmaningen med niorutor och detta är också ett ex. av en kvilt till Regnbågsquiltar i indigo.

Jag valde ut de mörkare blå, och sparar de ljusare till en blå topp!

Allt sytt av resttyger och små scraps!


Första raden ser ut så här! Jag ställer rutorna på "kant" med mörkblått tyg mellan och i kanten. Jag har funderat vad det ska bli till slut, för alla mina regnbågar ska bli olika "saker"och lite olika tekniker, har jag bestämt. Den gröna är en större mysfilt eller överkast, om man så vill, den röda en duk, så jag lutar åt att den indigo ska bli en "korg", med handtag!






1 kommentar:

  1. Så gullig Barbie, har en likadan som jag sparat på vinden. Är jätte rädd om den. E har lekt så försiktigt med den.

    SvaraRadera