måndag 28 mars 2011

Gladväska i Kaffe Fassett tyger!

Min väska är färdig, och jag är jättenöjd. Lite pilligt med mönstret, jag trodde dessutom att det skulle räcka med 2 tyger. Men det visade sig att det blev för lite.

Snabbt letade jag i min tygkista, så jag fann ett som matchade färgmässigt. Sedan gjorde jag en djupdykning i en annan tyglåda med tyger till särskilda projekt som liksom står på tur(!!!!). Och då minsann hittade jag ett Kaffe Fassett tyg som hade passat ändå bättre. Men inte hade jag någon lust att börja sprätta isär allt, och det hade ju varit dömt att misslyckas eftersom jag redan kviltat väskan.

Jag har använt enkel habalonvadd i locket och dubbel i väskan. En duffelknapp tyckte jag passade bra till !

Och så här ser den ut inuti med mobilficka, och pennfack på sidorna. På andra sidan finns en ficka med blixtlås.

Nu har jag den andra färgkombinationen kvar, att sy nästa av. Det ska också bli en gladväska.

6 kommentarer:

  1. Din väska är JÄTTESNYGG!!!
    Kan mycket bero på dina Kaffetyger!
    UNDERBARA!!!!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  2. Jättefin väska! Tygerna bli man glad av :)

    Kram!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Så läcker din väska blev i härliga tyger. Gillar den modellen jättemycket själv!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  4. Jättefin. AnnAKas gladväska är en bra modell tycker jag. Du har lyckat fint med den och tygkombinationen.

    SvaraRadera
  5. Snygga tyger i din väska, ser ut att vara bra modell!

    SvaraRadera
  6. Jättefin väska! Så snygga tyger. Jag bara älskar alla hans tyger. Spännande att få se den i verkligheten i morgon på Quilten.

    SvaraRadera