lördag 12 mars 2011

Lite ditt och lite datt!

Jag har bestämt att sy yo-yos mellan blocken...som en kul detalj bara.Kanten är tillskuren, och nu syr jag 4 hörnblock med "kvarnhjul".
Det ska bli en duk av denna topp har jag bestämt.

Mössan som jag repade upp, har blivit till en annan mössa! Nu väntar jag bara att den lokala garnaffären ska få hem en pälstofs, som ska pryda mössan. Den blir svart!
Igår hade de dessutom 20% så jag köpte garn och började sticka på en sådan här bolero.
Jag är faktiskt lite leds på alla sockar och muddar nu. Svart Alpacka och en tråd svart Kid Silk med den. Jag stickade några varv igår kväll och den känns så mjuk!
Åter till syrummet! So long friends!



3 kommentarer:

  1. Fint garn du har i mössan!
    Jag sitter faktiskt och funderar på om jag ska börja sticka nya strumpor. Jag sliter på mina så de börjar se glesa ut!!!
    Ha det gott!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  2. Jag är också så sugen att göra en mössa med tofs. Jättemånga har gjort den på stickcafet. Såå fina!

    SvaraRadera
  3. Din quilt ser spännande ut!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera