lördag 5 mars 2011

En liten bit på väg!

Ett efter ett har jag sytt 6 st. block till en röd/vit kvilt med kvarnhjulsmönster som jag för övrigt hittat här: PS I Quilt. Rachel har mycket som jag inspireras av.
Mönstret "Kvarnhjul" eller "Pin Wheel", som det heter på utrikiska, är så fint, och det finns så många variationer. Rachels täcke är byggt på 16 block. Det finns mönster på 7 st, ett får man göra själv, och sedan kan man duplicera dem så får man det lika stort som hennes. Jag är inne på en liten väggkvilt, så jag använder mig av 6 st "hjul". Mina block är också mindre, jag gör dem endast 8 x 8" stora. Sedan försvinner det ½" i sömsmån också.
Så här blev mina block!
Block 1
Block 2.

Block 3


Block 4 (ursäkta det dåliga ljuset!!!).

Block 5.


Block 6.

Alla blocken samlade.














7 kommentarer:

  1. Rött och vitt är så fräscht! Fina block.

    SvaraRadera
  2. Jättesöta block - allihop!

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är. Läser din blogg med jämna mellanrum och blir imponerad. Själv hinner jag inte mycket när det gäller att sy.
    hälsningar
    Ann-Catrin H

    SvaraRadera
  4. Jaaa! Jag har också en samling röd-vita tyger som väntar! kramen.

    SvaraRadera
  5. Superfina block! Jag gillar att de är "lika fast olika"! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  6. Så fina block. Rött och vitt är så fint tillsammans.

    SvaraRadera
  7. Så ljust och fint med rött och vitt! Riktigt snygg kombination.

    SvaraRadera