onsdag 1 september 2010

Visa och berätta!

Igår träffades vi i vår kviltgrupp efter sommaruppehållet.
Förståss så måste vi ha en liten visa och berätta, vad vi tillverkat i sommar.
Här kommer nu en liten kavalkad av mina kviltvänners alster.
Lo:s täcke av en Jelly Roll som vi gav henne på 50-årsdagen!

Lo:s gladväska. Visst är den ärtig!

Li:s röda duk. Varm känsla.


Li:s bruna duk. Ger höstfeeling.



K:s miniatyr. Sååå söt! Jag blev helsåld på miniatyrer nu, kan jag säga.


I:s täcke till sonen. Sobert och klassiskt.
******
Höstupptakten innebär nya utmaningar. Vi gör ett gemensamt arbete. Det är så hemligt så vi får bara uppgift om vad vi ska sy eftersom, som en mysteriekvilt.
Nästa gång ska vi också sy 4 årstider; 4 bilder som gestaltar de olika årstiderna. resten, hur bilderna ska se ut, bestämmer vi själv.
"Kurs" med "försvinnande 9-ruta", ska jag hålla i.
Några stycken åker på Rikstäckets årsmöte i Ö-vik.
Nu måste jag rusa till jobbet......!









2 kommentarer:

  1. hejsan, surfar omkring och får inspiration, jag älskar den gröna väskan......urläcker
    kära hälsningar

    SvaraRadera