fredag 17 september 2010

Fredag! Äntligen!

I vår kviltgrupp ska vi sy landskap i 4 årstider. Jag tittade i mina böcker för inspiration och hittade årstidshjärtan i paper-peicing i en bok som heter "Slipp fargene lös" av Hanne Asplin Firman. Jätteläckra tyckte jag, och kunde inte släppa tanken. Så hjärtan fick det bli. De får väl symbolisera vårt inre landskap!!!Detta är årstiden vinter!
******
Stickpåsebytet hos Stickamera har legat på tur, och jag ville ha det gjort och inte spara till sista dagarna (30/9 är dead-line).
Nu har jag sett att min byteskompis "Liljekonvaljemö" med ett, för mig, exotiskt medeltidsintresse, fått paketet som jag skickade för några dagar sedan. Jag stoppade i lite smått och gott. Tänk om KM hade sett chokladen som jag gömt längst in i kylskåpssvalen bakom en massa annat!! Fniss, det såg han inte och tur var väl det.
Detta är paketetinnehållet: Påsen sydde jag i lin, för jag tänkte mig att det passar till en medeltidsintresserad. En rand och en kanal, i ett för garnpåsar passande tyg, det ser ut som en garnhärva!
Knappar från min enorma samling i hennes favvofärger, choklad och en nåldyna, för hon syr mycket har jag förstått.

3 kommentarer:

  1. Jag tänkte direkt på vinter när jag såg färgerna på dina tyger.

    SvaraRadera
  2. Fin påse med fint innehåll. Den måste mottagaren bli jätteglad att få.
    Ha en bra fortsättning å lördagskvällen, Kram!

    SvaraRadera
  3. Mottagaren är fantastiskt glad! Stickpåsen har fått ett stickinnehåll, nåldynan är redan använd och chokladen uppäten. Tack!

    SvaraRadera