lördag 11 september 2010

Efter en veckas tystnad....

.... så har har jobbet kommit igång, och jag är förståss urlakad när jag kommer hem.
Ingen som inte varit i kontakt med små knattar från 1 år och uppåt, anar hur mycket energi de har. Det är full rulle, och jag jobbar nästan heltid, c:a 35 tim/vecka, det frestar på kan jag säga.
Nacken värker oroande, men jag har bestämt att det går inte att känna efter, då är jag såld!
Jag orkar inte mycket när kvällen kommer. Men...idag är det lördag, prinsessan fyller år på tisdag, så jag åkte iväg för att köpa Barbiedocka (hennes första), och stannade förståss till på loppisen också.
Här är dagens fynd:
Flera vackra handvirkade spetsar och hängen till bonader i olika storlekar. Även ett vitt sick-sack band följde med.
En kväll skickade jag efter ett antal D-krokar modell större från Lapp-Elisa.
Då slant fingret...ojdå!...tänkte jag... och de här 2 UNDERBARA böckerna råkade komma med.
Jag hade tittat i K:s, på vår träff förra veckan, och blev helt såld på boken. Såg att det fanns del 1 OCH 2. Måste ha, skrek det i huvet...jag försökte verkligen motstå, men nu är jag glad för att jag köpte dem bägge, för det finns så otroligt fina saker i dem, att göra och att inspireras av.
Jag har legat i sängen på kvällen och bläddrat, läst och dreglat.
Det enda jag orkat göra, nästan, är sticka några varv på de här vantarna framför burken.
Garnet är detsamma, "Step", som jag köpte i Jokkmokk,+ en rest av det lite ljusare som fanns kvar efter muddarna jag gjorde i augusti. Tänkte pimpa upp dem med något broderat sedan.


Sakta, sakta har jag knåpat en söm i taget på väskan, mönster från "Melly and me". Den har legat på lur hela sommaren, men jag har inte kommit till skott. Fast vad gör det, det är en sommarväska tycker jag, men jag tror på en sommar 2011 också. Nu är det bara fodret och handtagen kvar. Hoppas hinna det senare idag.


Före kviltgruppens träff, så sydde jag några prov på olika tekniker baserade på nio-rutor.
Här är "Twisted nine-patch".

Disappearing nine-patch. Vilket mina kompisar vill göra en lördag längre fram i höst!



Crazy nine-patch. Denna i de höstfärger som jag ska använda till Majas utmaning.

Alla tre prover har jag sytt med bitar från restlådan.
******
Närmast ska jag sy en stickpåse som skall skickas till Liljekonvaljemö som är den som jag tilldelats i Stickameras lilla stickpåsebyte.
Jag har den färdigskissad, och tygerna är framplockade.
******
För övrigt rullar det på. Huset ska genomgå en stor förändring i höst/vinter, när vi ska byta fönster. Det blev Mockfjärdsfönster som vi valde. Kan bli tapetsering som följd av detta, och ev. andra små eller större förändringar när vi ändå håller på.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar