måndag 20 september 2010

Dagen efter

Idag är det dagen efter för många, och i vårt land är det säkert många med mig som beklagar att SD kommit in i riksdagen, och beklagligt nog även i många kommuner.

Det är det enda politiska ställningstagande jag någonsin kommer att ge uttryck för här. Men det är viktigt, så bara därför.

******


Istället ska jag visa fortsättningen på årstidstemat, nejvisst det var landskapstema.
Jag har pysslat på med paperpeicing, som ju är något jag gillar skarpt.

Här har vi våren:

Och hösten:

Idag fick jag ett paket jag väntat på ett tag, från Canvas shop.
Jag ville ha lite bättre ordning på broderigarnerna, så jag beställde en förvaringsask med bobbiner i plast.
Mer broderitråd krävdes också så det var anledningen från början att jag beställde från Canvas. De hade just den tråd jag var ute efter, men den kommer från Australien (!), så det tog några veckor, eftersom den just var slut.
Tråden skall användas till mönstret till höger; Rosalie Quinlans design



med jättesöta broderier. Skall pyssla med dessa i vinter är det tänkt.

Må väl! Är min innerliga önskan.






4 kommentarer:

  1. Åhhh vad mitt samvete gnager.... tusen tack för den fina awarden A-G..... har jobbat långvecka förra veckan o nästan inte varit inne o bloggat nånting.... hela helgen har gått i turer med våra grabbar o ben o huvud har varit mycket trötta på kvällarna.... men jag ska ta tag i min uppgift imorn när allt ligger på sin vanliga plats igen... tusen tack säger jag iaf så länge.... du ä för go du...:) Kramkram Annika

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Du har en blogg med massor av kreativa och spännande idéer där jag är inne då och då.
    Nu har jag en ide´ på min sida som gör att fler kan hitta de intressanta sidorna.
    Har du lust, så gå in och kika , ju fler vi blir dessto bättre.
    Carina

    SvaraRadera
  3. Jag är ofta in på din blogg och ser allt de fina du gör. Idag såg jag att du köp broderigarn från Colour Streams. Får jag din adress ska jag skicka prover på vackra handfärgade garner från Sydafrika(Fair Trade) som kan vara värda att titta på.

    SvaraRadera
  4. Så söta hus!! Blir kul att se när vi träffas i morgon kanske?
    /Katti

    SvaraRadera