lördag 12 juni 2010

Veckans små glädjor!

Redan förra helgen började jag sy på Solrosbilden, som är en flera år gammal UFO, som bara ramlat längre och längre bak i den högen. med andra ord fick jag gräva ganska djupt för att hitta den. Jag skar till alla bitar som behövdes och som har givna mått. Sedan ändrade jag mig ifråga om ett av tygerna, så jag måste snabbt införskaffa ett nytt tyg som passade bättre. Det kom i tisdags, men jag har inte alls orkat till syrummet, bara jobbat. Nu har jag dock skurit till de sista bitarna, och så är det bara att sy när jag har ork och tid. Spetsarna på blommorna blir alldeles för gröna, men jag låter det vara, har ingen lust att sprätta eller kassera. Så här får det bli.
Framför teven så blir det mest att brodera lite på änglar just nu. Nu är denna klar; Sarah The Sewing Angel. jag håller på med Shopping Charlotte. Det är ännu ganska många bilder kvar.

Ibland blir man sugen på fika mitt i allt syende. Då kan man göra god muffins med svarta vinbär, eller hallon och smultron i. Vad vore livet utan en kopp kaffe och en muffins?



1 kommentar: