onsdag 30 juni 2010

Tjuvtitt och fler blommor

Det är redan sista dagen på juni och jag fattar inte hur snabbt tiden går! Innan man vet ordet av så är hösten här....
Jag har gnetat på med min sprättkniv och sytt om alla solrosblocken, det var allt lite pyssel. Jag känner ändå att det var värt ansträngningen och så här ser det ut nu! En liten tjuvtitt på solrosorna! Nu ska jag göra mittendelen av blommorna. Då är det applikation med fryspapper som är metoden. Ganska så många moment i den här kvilten, det är inte bara att sy ihop remsor på löpande band.
Men jag gillar ibland att ha en utmaning för mig själv, att testa om jag klarar av det. Jag gillar paper-peicing och applikation, så det är inte motvilligt jag ger mig på den.


2 änglar till är färdigbroderade! Tänk bara, snart kan jag börja snickra ihop de här blocken.

******

MIN TRÄDGÅRD




Jag har bara planterat några krukor i år, eftersom baksidan skulle göras om!
Detta är mina krukor på framsidan, de står och välkomnar besökare på infarten.
I år satsade jag på vitt och rosa/lila kombinationer i olika nyanser.
Jag tycker att det har artat sig bra, och det ser färgglatt och piggt ut.



Ännu en av mina Jätteträdgårdsvallmo, som jag drog upp från frö för några år sedan. De här är lite mer orange, och har inte förökat sig lika mycket som de övriga. men de står lite skuggigt till också.

Detta är en Hyacintviva, en skojig blomma! Som syns på bilden så har den börjat slå ut i lila blommor längst ner på "kolven". Den ser så häftig ut fullt utslagen, med lila blommor på en djupröd botten.



Så till en annan favorit; Aklejrutan. Den är så skir och vacker!












2 kommentarer:

  1. Så härligt med blommorna! Jag har inte fått i ordning någon trädgård än, men nästa vecka börjar semestern så då blir det nog av.
    Solrosorna blir superfina!

    SvaraRadera
  2. Vist går tiden fort och det gäller att dra i handbromsen och njuta av sommaren. Härliga block du fått till!
    Ha en bra fredag!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera