tisdag 30 juni 2009

Semester!!!!

O ljuvliga semester...äntligen är den här!
Vi blev bjudna på avskedslunch av Folkuniversitetet, inte dåligt!
Nu är det historia och i augusti går jag vidare till en ny-gammal arbetsgivare.
Så är det i den branch jag arbetar i...det är lite hit och dit, kan man säga.
Det första jag gjort på min ledighet är att jag gjorde min BOM för juni klar.
Den är nu inlagd på Quilt-och lapp-listan på Yahoo.
Det är jättekul att titta på andras BOM:ar som är lika-olika på ett roligt sätt.
Alla gör sin egen tolkning av bilden-förlagan, men olika färg och teknik.
Jag har tidigare visat hur jag syr mina block med fryspappersteknik här i bloggen.
Det är lite pilligt med många små delar, men kul att prova och se om det fungerar, och hittills har det gjort det.
Jag har också använt mig av min färgsnurra, för att matcha färgerna, och kanske våga bryta lite mot gammal vana när det gäller färgval.
I stället för att skriva "garden" på engelska så skrev jag "trädgård".
******
Jag ska nu städa upp lite i syrummet, se om det finns lite att göra i ordning inför semestern, som jag kan ta med och pilla med.
Vi tänker oss söderut, kanske ända till Öland, som jag så gärna vill upptäcka, se på väderkvarnar, eller är det möllor de kallas?
Och Långe Jan.
Sverige är så fantastiskt så det ska bli roligt att se lite mer.

3 kommentarer:

  1. Den är jättefin! Har mönstret och kanske skall man försöka! Har inte så lång erfarenhet och färgval är svårt! Ditt öga verkar vara perfekt!

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en riktigt varm och skön semester, ta det lungt ute på vägarna. Kram Eva i Arvidsjaur

    SvaraRadera
  3. Blocket blev jättefint, som vanligt när du syr. Kul att du har använt färgsnurran - du kanske hinner skriva den där beskrivningen av den nu när du är ledig?
    Ha nu en riktigt skön semester med massor av sytid!

    SvaraRadera