måndag 22 juni 2009

Snart semester!

Efter en skön tre-dagars ledighet gör jag de sista dagarna på arbetet.
Till hösten är det en ny-gammal arbetsgivare och ett annat arbetsställe.
Det är mycket som ska plockas ned och kastas.
Sedan är jag arbetslös en månad, men är lovad att fortsätta till hösten, så det känns som semester.
I helgen har vädret varit fint, varmare för var dag.
Inget regn och hagel som söderut.
Jag tog en bild av Jordnävan som blommar så fint i rabatten vid altanen.
Den har blivit stor, så kanske ska jag dela den?
Undrar om det är bättre att göra det på våren?
Nåågon som vet som kan ge tips till mig?
I stället för att sy någon ST tillsammans med övriga på listan så har jag varit ute och rensat ogräs i pallkragarna och rabatterna.
Men på kvällarna har jag suttit och handsytt fast kanten till Jelly Roll täcket.
Det är klart nu!
Varje gång något UFO, eller nära-på-UFO blir färdigt så känns det så skönt.
Nu kan jag lägga denna kvilt till OPAM-listan.
Jag har kviltat med en melerad tråd i "diket", runt varje hexagon i mitten och runt den yttre kanten.
Vadden är en tunn Hobbs, polyesterblandning.
Baksidan är en beige mönstrad bomull, ganska tunn.
Den var något besvärlig när jag skulle lägga ihop lagren, den veckade sig och jag fick göra om proceduren, tämligen irriterad.
Sedan tråcklade jag ganska noga för att undvika veck under kviltningen och det funkade bra.
******
Nu är det dags för ännu en arbetsdag!
Godmorgon!

8 kommentarer:

  1. Ditt täcke är jättefint, kanten var en fiffig lösning, härliga tyger och färger KRam!

    SvaraRadera
  2. Din jelly roll quilt blev riktigt, riktigt fin. Grattis till ännu ett färdigt projekt. KramEva i Arvidsjaur

    SvaraRadera
  3. Så flott teppet ditt ble. Likte spesielt godt hvordan du har lagd kanten på teppet ditt. Supert med "ujevn" kant.

    SvaraRadera
  4. Wow så fint täcket blev.

    Ha en bra ledighet..

    Soliga hälsningar från...
    Annika S. i Arjeplog

    SvaraRadera
  5. Hej du, vänta till våren med att dela nävan, täcket blev jättesnyggt, lägger du på lager eller använder du det. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  6. Ohhh så härlig din quilt blev! Kram Lizzan

    SvaraRadera
  7. Åh vilka fina gröna remsor du fick i remsbytet! Din quilt är toppenfin och snabbt blev den klar ;o))
    Önskar dig nu en trevlig semester och njut av värmen!
    Bamsekram från Kristina i Arjeplog

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Din jelly roll-quilt blev verkligen läcker! Så roligt att du använde mönstret så kreativt, och att det blev så tjusigt!
    Kram
    Anette L

    SvaraRadera