måndag 29 juni 2009

Nedräkning..5..4...3...2....1....

..... till "semestern" (= arbetslösheten) startar på onsdag.
Men jag måste gå på arbetsförmedlingen trots att jag vet att jag har ett jobb som väntar.
Startdatum är ändrat till d.17 augusti, så jag fick 2 veckor mer ledighet...det känns o.k. just nu.
******
Helgen tillbringade vi i rekordvärme i Skellefteå.
+36 grader mätte vi på vår termometer, och det var, även för mig, i varmaste laget.
Vi satt under soltaket och drack vatten, flämtade, kunde inte göra annat än att läsa lite, och sy på min BOM.
Inte ens den orkade jag göra klar utan jag får sy de sista stygnen ikväll och fota den.
******
För övrigt tänker jag visa några fina blommor från min lilla trädgård.
Jag är jätteförtjust i jätteträdgårdsvallmo, som jag tycker är så häftig.
Synd bara att den blommar så kort.
Här ovan är en aprikos sort som jag sått och fått fram från en "Oriental Mix", tror jag det hette. Detta var den enda färgen som blev av den påsen.
De två följande bilderna är dels en röd och dels en vit, som jag sått själv, men tyvärr glömt namnen på.
Jag ville visa hur läckra de ser ut inuti, men det lyckades inte riktigt bra på de här bilderna.



Så kommer vi till krukorna som står på infarten.
I år har jag mixat lite olika blommor, men försökt att hålla färgerna i blått, vitt och vinrött, samt lite olika effekter med bladfärg.
Tyvärr blev sommardahlian nästan osynlig, så den mörka rosa-vinröda tonen på den går ju inte att se här.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar