onsdag 10 juni 2009

Qol-träff och lite nytt



Nu på lördag så blir det QOL-träff i Luleå.
Det ska bli kul, då får man träffa fler av dem som skriver på QOL-listan, och vars bloggar jag kikar på nästan varje dag.
Det största problemet är att jag inte riktigt vet vad jag vill ta med mig.
Antingen blir det något litet projekt, som kanske kan bli klart, eller också tar jag med min Jelly roll kvilt och kviltar ihop lagren på maskin.
Den blir annars en riktig UFO är jag rädd.
******
Jag har förståss gjort lite snabba klipp på
internet, denna fiffiga uppfinning för shopsugna tygoholics. Det blev inte tyg denna gång ändå, utan Ricky Tims "Convergence".
Länge har jag suktat efter att göra en så´n, nu ska jag läsa boken och titta på underbara bilder och sedan prova själv.
Bredvid ligger det jag fyndade på Quiltbiten, en beskrivning till en bygelbörs.
******
Så har jag stickat också förståss. Jag stickar nästan alltid framför teven och lyssnar på programmen...
"Emerald Fingerless Mittens" heter de här torgvantarna. Jag tyckte de kommer väl till pass på morgnarna, för det är kallt om händerna när man cyklar. Mönstret är Stickameras pulsvärmare för juni månad.
Garnet är detsamma som jag skickade efter från Garnkorgen, det bågröna "Malabrigo Lace". Jag har stickat med dubbelt garn. Jag måste säga att mjukare ullgarn har jag aldrig upplevt, det är helt underbart att sticka med och att bära.
Jag tänker inte sticka junis sockar i sockklubben, för de var inte i min smak, så därför gjorde jag dessa i stället.
Nu ska jag sno mig på med min sandwich, så kanske jag hinner kvilta på den i helgen.

3 kommentarer:

  1. Ni kommer att få hur kul som helst, det går bara inte att undvika. Syträffar är toppen!

    SvaraRadera
  2. Ohh vad härligt med syträff! Det är sånt som laddar på batterierna och gör det lättare att klara vardagen! Ha det så trevligt!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Tävling,gör något för Afrika.Titta in hos mig!

    SvaraRadera