söndag 7 juni 2009

Sneak peek och "Grisen i säcken"

Till hösten ska jag och L. vara programansvariga i vår kviltgrupp.
På vårfesten fick vi dessutom flera fina tygpaket av andra kviltgrupper att göra något av till nästa gång.
En av paketen innehöll en massa olika tyger, och med det paketet följde utmaningen att vi måste använda alla tygerna.
Och de är många och olika....
Alla i gruppen har också fått göra önskemål om vad som ska komma upp till hösten, och lite av detta har jag gått och grunnat på......
och gjort ett litet förslag... det blir bara en sneak peek på den, för den är en hemlighet till hösten.
Ifall någon av medlemmarna tittar in här...så får ni vara nyfikna.
"Grisen i säcken" skickade jag för ett tag sedan.... till Marianne.
Sedan har jag glömt bort det!!!
Men jag ville kolla att det kommit fram, så jag tittade efter, och då är det ju fritt fram att visa vad jag gav bort.
Det vinröda är bomull, de övriga olika yllegarner som jag gillat att sticka med själv.
Det gröna mohairgarnet har jag gjort en gaffelvirkad poncho av, som blev ganska så läcker.
******
Helgen har tillbringats i Storforsen, med nyinköpt husbil.
Vi har provat på compact living, och det gick riktigt bra.
Dock har helgen bjudit på alla tänkbara vädertyper; regn, sol, hagel kanske t.o.m. snöflingor..och kyla, kallt så in i vassen.
Får visa lite bilder på forsen, när de blivit uppladdade.
Vår husvagn, är därför nu till salu...finns det någon spekulant?

2 kommentarer:

  1. Hej

    Gissa en som redan är nyfiken..

    Grattis till husbilen. Oj,vad många roliga resor ni har framför er. Nu kommer ni fortare fram/längre bort och kan besöka nya plater med massor av garn/tygaffärer. hi hi

    Ha de bra!/Louise

    Louise

    SvaraRadera
  2. Garnet kom fram och ligge nu i lådan och det kommer att bli någoit i framtiden! Tackar gör Marianne

    SvaraRadera