söndag 7 september 2008

Smått och gott





Den lilla portmonnän är klar!
Jag är inte riktigt nöjd, för kanten runt blev lite stram på locket, så det vill dra lite.
Det blev dock bättre när jag pressat med ånga.
Jag ska ha den själv, så det gör inte så mycket.
Fortfarande finns lite tyg kvar så det blir nog ett glasögonfodral också.
Idag har jag inte sytt!
Jag har putsat fönster, hängt gardiner och höstfejat i växthuset. Skottat ut jord, diskat krukor, rensat bort ogräs, ja allt som måste göras på hösten.
Men jag blev väldigt trött, så jag satte mig att rensa blåbär som vi köpte av somalierna.
Det är inte heller så lätt, för mycket skräp har samlats, och bären var inte så fina tyvärr. Kanske frosten har nupit i dem.
jag ska ändå rensa det som går och göra bl.a. en god blåbärsdricka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar