onsdag 3 september 2008

Höst

Är det höst nu?
Hujedamej! ....Men okej, den är ändå avgjort skönare än vinter.
.. Tänk vad konstig man är, född och uppvuxen i kallaste delen av Norden, nästan. Ändå gillar jag INTE vinter.

Höst kan ändå vara mysigt med ljumma kvällar och vackra höstfärger, för dem gillar jag.

Skönt ändå att sitta inne och pyssla med lite sömnad och lite stickning när regnet smattrar på fönstret. Bara dygnet kunde ha fler timmar, för jag är ju obotligt trött och kräver minst 8 timmars sömn för att må bra.

Jag kämpar på med den lilla plånboken som jag måste fundera mycket hur jag ska göra. Min Seascape shawl är färdig, men inte blockad. Den är så lång så jag måste hitta något bra ställe att lägga ut den på.

Jag har börjat en ny stickning (inte det f..b...de UFO:t som ligger i husvagnen, den har jag förträngt). Lilla I fyller tre år och nu ska faster sticka ett par glada sockar till lilla trollungen.

Det borde gå hyfsat snabbt så jag hinner till födelsedagen (men hon ska få en prinsessklänning också!!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar