måndag 15 september 2008


Helt plötsligt så är det måndag igen, utan att man hann märka att det varit helg.

Veckorna går obeskrivligt fort.

Vi har höststädat ute, tvättat krukor, sopat i växthuset, kastat gammalt skräp och frostnupna dahlior har fått flytta ner i källaren.

Jag har börjat sy ett pyttetäcke av lite restbitar (faktiskt så har jag inte köpt något mer tyg, utan använder av det jag har), till vår grupps gemensamma projekt. Vi syr små täcken som vi skänker till BB på Sunderby Sjukhus. De delar ut täcken till små för tidigt födda. Vi är flera lokalgrupper som gör detta. Det är så mysigt att sy de där pyttetäckena, man nästan känner bebislukten.....

På lördag träffas vi på Quilterian och syr på våra Thimbleberries, också ett projekt som kommer i små portioner. Stjärnan här ovan är ett av delprojekten. Färgerna är mörka och ganska murriga, ovana för mig, men jag gillar dem för de är harmoniska tillsammans, smälter samman, och ger säkert en fin helhet när det är klart. Det är lite spännande att "tvingas" använda färger man annars aldrig väljer själv, och resultatet blir bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar