torsdag 11 september 2008

Jag gillar kaffe...

Helt häpp så har jag börjat ta tag i en massa UFO:s
Ja,ja....massa är väl att ta i....
Men faktum är att jag fick lust att få klart lite som bara ligger och samlar damm.

Sagt och gjort, jag plockade fram denna bonad som jag börjat kvilta.
Som vanligt för hand, för jag kan inte riktigt det där på maskin..och få det snyggt.
Det bara drar sig..näe det blir bara inte bra.
Bonaden började jag på när jag gick Hantverk och design, år 2, i Kalix. Jag broderade lite på den, en gammal ramsa som jag har på en julduk, och tyckte den blev ganska bra. Tygerna är mina favoriter, kaffetygerna...och mönstret delvis lån från en Kaffe Fassett som jag sett i en Amerikansk kvilttidning jag har.
Jag applicerade kopparna med två trådar av moulinégarn, rester, och använde linnetyg till bakgrund och runt kanterna.

Sen gillar jag det där med den låååångsamma lyckan..
sitta framför teven, lyssna på programmen och sy för hand. Ganska skönt och meditativt faktiskt.

Min Seascape shawl har jag blockat och den har jag använt i veckan, bild kommer så småningom.

Lilla I:s små sockar, är snart klara...och då kommer nästa chock. Helt frivilligt går jag ut till husvagnen och hämtar nästa UFO, den förb...e Promenade sjalen/ponchon, som är så himla tråkig att sticka.

Den måste ju bli klar nå´n gång....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar