tisdag 23 september 2008

Nytt från Garnkorgen


Som synes så kunde jag inte motstå Noros vackra Silk Garden Lite, när jag var in på Garnkorgen häromkvällen.
Jag blev så vansinnigt sugen på att sticka en annorlunda halsduk, och fastnade för Argosy (från Knitty). Då såg jag en bild av densamma stickad i Noro.
Då begav jag mig skyndsamt till Garnkorgens hemsida, och blev helt såld på de underbara färgkombinationerna. Jag beställde raskt 2 nystan. Kul att prova ett nytt garn.
Alla påbörjade UFO:n får stå tillbaka.....nu ska jag sticka i silkegarn.


Blocket på den andra bilden gjorde vi i lördags på Qvilterian.
Vi är några som syr Thimbleberries stora club-kvilt tillsammans. Den var lite trixig för tyget vill dra sig när man skurit på snedden, så man får ha tungan rätt i munnen.
Jag tror ändå att jag fick till den hyfsat bra. Fortsättning lite senare i vinter, när vi syr den sista rutan. Sedan ska vi träffas och sätta ihop den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar