fredag 26 september 2008

Inspiration











Jag blir så inspirerad när jag läser andras bloggar... inte bara de som finns angivna här bredvid kan jag säga.

Det som fascinerar mig är färg, form och sedan gillar jag grejer med en bra funktion. Senast har jag klurat kring kläder från 60- och 70-talet. Undrar varför de är så poppis nu???

Sedan funderade jag kring vad jag tycker själv, som har passerat och levt med de kläderna som ung.

Jag kom fram till att jag tycker om 70-talets kläder för att de var extremt sköna, anpassade efter att vara bekväma för bäraren. Jag gillar den enkla designen, men färgerna känns väldigt lite mig.... jag älskar 50-talets färg och härliga design på mönster...månne om man kunde kombinera de där sakerna???
För mig känns de här bilderna jag lagt in på den stora Thimbleberriekvilten som väldigt mycket 70-tal. Förmodligen för att de är murriga och går i brunt och grönt....

1 kommentar:

  1. Hej på dig..
    Härligt med lite norrbottniskt besök på min blog...kviltstina...
    Kunde inte svara dig eftersom du står på no reply comment...gör det här om det går bra...
    Du undrade över An Angel Story ...det är en bok Av Anni Downs från Australien. Jag har köpt boken via hennes hemsida Hatched and Patched...men tror att den även kan finnas här i Sverige...kanske hos Brita I luleå...
    Ska ta mig lite tid och kika på din blogg...ha det så gott.. vi hörs och kanske syns... :o)

    SvaraRadera