torsdag 20 september 2012

Gammalt och fått.


För några år sedan gick min moster och morbror bort. Huset ärvdes enligt deras önskemål av sonsonen. Han har varit min sons bästis under barndomen, och även nu som vuxna är de ofta tillsammans. Några gånger har jag hjälpt F med lagning av jeans. Som tack för hjälpen gav han mig en låda med gamla textilier från moster, som jag kunde botanisera i, ta vara på vad jag önskade. På övre bilden; hittade ett par riktigt gamla gardiner (t.v.) säkert 50-tal, som jag blev helt galet förtjust i. Vilket kul mönster på dem, kan garanterat användas i min sömnad. Till höger ett bomullstyg i mindre bitar, och den nedre bilden t.v. är gardiner med häftigt tryck, kanske Marimekko. De är blekta på ena sidan, men fina på den andra. Till höger är det också gardiner. Bägge i ett rejält bomullstyg av fin kvalité.
Fina fynd!
Igår träffades vi i Kanonkviltarnas lokal och sydde tillsammans. Vi har spilltyger på programmet denna termin. Projektledarna försåg oss med lite idéer, och i övrigt fick vi några nya uppgifter på en nåldyna och en utmaning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar