onsdag 10 augusti 2011

Ture och Tekla ska ut och resa!




Tures lillasyster Tekla är äntligen monterad och resklar också. Som Ture har tjatat på mig. Han har suttit på skänken i köket med kompisen Mimmi (mus) och de har verkligen varit förskräckligt påstridiga. Nästan så att jag gick i baklås. Men nu är det snart packat och klart och de får bege sig till uppsamlingsplatsen för att sedan bli valda av någon liten person. Jag har virkat dem i olika kvalité därför är de olika stora. Fyllningen är vanlig syntetisk kuddfyllning, och det hoppas jag ingen ska vara allergisk mot.

******

Igårkväll stickade jag första delen av sjalen. Alltså har jag valt vilket garn det blev! Jag valde det till höger. Det har jag fått av Ulla, kan det ha varit en giveaway???? Det är handspunnet, och jag tycker det är skönt och lättstickat. Läckert med handspunnet garn, det har jag inte så mycket erfarenhet av. Bara ett par sockor av ett garn som min mormor spunnit för länge sedan.

******


Rea hos Lapp-Elisa betyder en hastig knapptryckning, och så fick jag hem denna bok om är en fantastisk inspirationsbok, tycker jag.

Nu ska jag iväg på jobbet, soffan kom förresten igår!





6 kommentarer:

  1. Så söta. Vart bär det iväg?
    kram

    SvaraRadera
  2. Skönt med soffa. Då har du ju någonstans att sitta och handarbeta under rasten;-)
    Katterna är söta!
    Gillar dina garner!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket fint garn du valde till din sjal... underbar färg.... nu ska det bli spännande att se resultatet.... o vilken tur att soffan anlänt så du har nånstans att paussticka på..:) alltid kul med nya böcker... Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Ture o Tekla är för söta, dom kommer säkert att bli till glädje.
    Härligt att soffan kom :-)))
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Så söta dina katter är förstår att du har svårt att skiljas från dem. Fint garn! Boken är väldigt inspirerande påminner mycket om Ströms ö programmet som gick ifjol på Tv.

    Kram!
    Louise

    SvaraRadera
  6. Jättesöta katter. Vad är det för uppsamlingsplats de ska till+ Sjukhus?

    SvaraRadera