lördag 6 augusti 2011

Scraps och blommor

Jag blev sugen på att sy en gladväska, men istället skar jag scraps från spillet från änglakvilten.

Det är rutor i olika storlekar, remsor och ett gäng 2½" remsor som blir en egen liten Jelly Roll.

Jag brukar samla en hög från det jag för tillfället syr på, och när det är klart, så försöker jag att skära upp resterna på en gång. Förut skar jag bara rutor, men jag har börjat skära remsor i olika bredder också, för att kunna kombinera ihop så småningom.

******

Det har varit så skönt ute idag, inte för varmt utan alldeles lagom för att rensa lite i rabatterna.

Mittenrabatten som jag planterade i våras har vuxit ordentligt.



Närbild på en Echineae som håller på att slå ut.


Isopen blommar för fulla muggar och humlorna är alldeles galna i dem.



Rysk martorn blommar i svagt blått, läckert. Men det kräver nog en närbild för att synas.

Den kinesiska kärleksörten är fin också.

******


Så fick jag en fin skörd av goda vinbär. Det blir saft och gelé av dem.























2 kommentarer:

  1. Smart att ta itu med scrapsen på en gång, det borde jag oxå göra, växer ju som ogräs den där scrapstunnan ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera