tisdag 2 augusti 2011

Kant på kant

Jag har äntligen fått på kanterna på änglakvilten. För att få en bra storlek till vår säng, så gjorde jag en egen lösning. Jag har sytt på 2 st 15 cm breda kanter på kortsidorna, för att den ska bli nog lång, och en kant (den blommiga) på långsidorna. Jag hade tänkt mig att snedskära den i hörnen, men jag blev orolig att tyget inte skulle räcka (och det hade det nog inte gjort riktigt), så det fick bli raka hörn. Den vinröda kanten finns i rutorna och kanter kring varje block, men den blommiga var jag tvungen att ta eftersom ingen av de gröna blommiga jag hade fanns. Det kändes lite jobbigt att börja söka på nätshopar, så jag beslutade att ta denna blommiga. Själv tycker jag att den passar finfint till det övriga. Nu återstår det roliga momentet att macka hela kvilten. Det kan få vänta till vi träffas i kviltgruppen, så får jag flera bord att lägga ut på, det är lättare än att krypa på golvet. Plötsligt förstår jag varför jag bestämde att bara göra mindre saker. Detta är ju en av mina WISP-projekt, som jag bestämde mig för att färdigställa illa kvickt. Ja, kvickt gick det ju inte, sommaren kom emellan! Det är viktigt att göra andra saker också. T.ex. att göra rabarberpaj, för det ska jag göra nu!

Sy allt vad tygen håller, ladies!

4 kommentarer:

  1. Men vilken skatt du har skapat, den är så vacker!! En familjeklenod! Den vågar man inte slänga sig på för att vila middag! :)
    Det ska bli roligt att se den i verkligheten!

    SvaraRadera
  2. Åh vad vacker den blev...:) o katten också vad du har virkat... hihi.... Funderar på att göra en insats o skicka pengar till en katt ja mä... för virka kan jag inte en så komplicerad sak..:) Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Jätte gulligt blev ditt täcke! Det blommiga tyget är bara såå läckert som kant.Tur att du inte tog något annat..hi
    Längtar redan tills vi ses i vår quilt grupp.

    Kram
    Louise

    SvaraRadera
  4. Det blev ju supersnyggt med det tyget! Du har verkligen sytt en fantastiskt vacker kvilt!

    SvaraRadera