söndag 22 november 2009

Månadens OPAM!

Jag ägnar tid åt några UFO:n som legat i lådan länge.
Det får mig att känna en ganska stor tillfredsställelse, när jag gör något klart.
Topparna var ju färdiga redan, det behövdes bara kanter och baksida.
2 stora och 2 små kuddöverdrag, med lite olika baksidor som jag tagit av det som blev över när jag gjorde de första 2 kuddöverdragen för flera år sedan.
Vantarna jag stickade av Lett-Lopi blev färdiga och jag har tovat dem i maskin. Definitivt för små för A men lagom till mig själv!!! Haha! Det är så svårt att veta vilken storlek man ska göra på det som ska tovas. Jag får prova att sticka ännu större eller göra några som INTE ska tovas. Det är bara det att det är så mysigt och mjukt.


3 kommentarer:

  1. Hej du, grattis på födelsedagen i efterskott, va mycket fint du har gjort, men varför ska det vara så svårt att göra klart saker med en gång? Jag har flera toppar till små lapptäcken liggandes. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  2. Du är flitig! Nu har du väl inga fler UFO:n med den farten...
    Jätte fina kuddar/ perfekta julklappar./ Louise

    SvaraRadera
  3. Kuddarna blev jättefina.

    Jag måste fråga en sak, du som kviltar så mycket kanske vet. Jag har ev en Bernett Overlock på G. Kan man även använda den när man syr ihop remsor och rutor till kviltar? Jag har aldrig använt en overlock men hade gärna velat haft en när barnen var små och jag sydde deras kläder. Sedan tyckte jag det inte var så viktigt men nu har jag fått för mig att jag skulle kunna spara tid och bli effektivare både när jag syr väskor, necessärer och syr ihop till kviltar.

    SvaraRadera