tisdag 24 november 2009

En rolig bok!



"Quiltagami, The Art of Fabric Folding", av Mary Jo Hiney, är en annan av mina favoriter i kviltbokhyllan.
Den har tagit kviltningen till en högre dimension tycker jag.
Kviltning är inte bara att sy ihop några tygbitar, utan man kan gå vidare och utvecklas från enkla kvadrater till att göra avancerade vikningar, som sedan appliceras eller på annat sätt infogas i kvilten.
I denna bok får man mycket inspiration, men att vika dessa små tygbitar är inte lätt kan jag säga. Jag har provat.

Några smakprov ur boken kommer här; tyvärr kan jag inte räkna ut hur jag ska bli av med blänket från blixten så ni får stå ut!!!!



Vackra stjärnor! Söta blommor!





3 kommentarer:

  1. Jättefin bok lite annorlunda, roligt med lite nytt!/Louise

    SvaraRadera
  2. Ser intressant ut, något för önskelistan!

    SvaraRadera
  3. Oj så inspirerande och läcker bok du har, den är verkligen något att gotta sej åt när ide´torkan infinner sej. Dina kuddöverdrag blev bedårande fina! Jag är också nyfiken på vad du jobbar med eftersom det är osäker bransch som du skriver och att du har elever???? Om man får vara nyfiken alltså???
    Kramelikram från nyfikna L.

    SvaraRadera