onsdag 4 november 2009

Lite inköp, lite scraps och en ängel

Det kittlade lite extra i tryckfingret, när jag såg att Lapp-Elisa hade rea på kviltböcker.
O.K. det blev ett inpulsköp här alltså.
Men vem kan motstå Dressmanns alltid lika lockande reklam -"Köp 3, betala för 2"?
Inte jag!
"A Christmas Story" som är lika charmig som de andra två storysarna jag har, och två från Buggy Barn: "A Little Bit Crazy" och "That Crazy Thing We Do". De senare är med flera "Stack and Whack"-kviltar.
Den tekniken är ju både snabb och rolig tycker jag, och Buggy Barns har så roliga och färgstarka designs, så man blir glad bara av att titta på bilderna i boken.
När ska jag få tid att göra någon av dem?
Tid är en brist!
******
Jag har varit så väldigt duktig några kvällar, och skurit ner en del av mina scraps i
kvadrater från 1½" och uppåt till 6".
Sedan lägger jag de färdiga bitarna i påsar och märker dem, då kan det vara mycket roligare när man ska göra något av dem.
Bilden är lite suddig men visst syns det skillnad från "före" bilden?
******

Ängeln Sophia är klar också, hon flyger omkring med sitt magiska spö och sprider goda tankar!



1 kommentar:

  1. Vad duktig du är med dina scraps, jag började tidigt i höstas, men har totalt kommit av mig. Har funnits så mycket annat kul att ta tag i, tror banne mig att scrapslådorna innehåller mer än när jag började. Skulle nog behöva en rejäl känga där bak för att komma igång igen!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera